Wednesday, May 21, 2014

Set Kebas

Atasi Masalah Kebas Dengan Vitamin Shaklee

Apa Itu Kebas ?

Kebas adalah keadaan dimana seseorang mengalami kekurangan rasa. Keadaan ini biasanya berlaku disebabkan oleh irritasi saraf atau saraf periperi terhimpit. Rasa kebas boleh berlaku pada mana-mana bahagian badan dan cirinya bergantung kepada jenis dan lokasi saraf yang terlibat. Rasa kebas lebih kerap dirasai pada hujung jari, tapak tangan, tapak kaki, lengan atas dan kaki.


Punca Kebas 

• Kecederaan pada saraf akibat kemalangan.
• Saraf periperi tertekan disebabkan "herniated disc" atau osteophytes yang terbentuk akibat proses degenratif. 
• Jangkitan pada saraf periperi seperti kayap.
• Penyakit-penyakit seperti diabetis, migraine, multiple sclerosis, epilepsi, strok, dan hypothyroidism.
Cappel Tunnel Syndrom (Saraf Median tertekan di kawasan pergelangan tangan).
• Berlakunya kekurangan vitamin dalam badan seperti kekurangan Vitamin B12.
• Kesan sampingan ubat.
• Kerosakan saraf akibat bahan toksik seperti pengambilan alkohol dan rokok.

Cadangan Suplemen Shaklee Untuk Masalah Kebas


Jadi, apakah suplemen yang perlu anda amalkan untuk mengatasi masalah kebas- kebas ? Di bawah adalah cadangan suplemen terbaik bagi mereka yang mengalami masalah ini. Berikut adalah suplemen yang sesuai diamalkan oleh mereka yang punya masalah kebas :

1. B Complex ~ kebas pada anggota badan merupakan tanda badan kita kekurangan vitamin B12. Jadi, pengambilan vitamin B Complex amat sesuai kerana mengandungi 8 jenis vitamin B termasuk vitamin B12. B Complex Shaklee merupakan kumpulan vitamin B yang paling lengkap. Dan yang paling penting ianya bukan diperbuat daripada tar jalan raya seperti vitamin B Complex sintetik yang banyak terdapat di pasaran.


2. Omega Guard ~ Minyak ikan berfungsi sebagai anti radang pada sendi dan saraf. Rasa kebas juga boleh disebabkan oleh masalah sistem saraf yang lemah. Ia juga berfungsi untuk melancarkan aliran darah ke seluruh badan. Omega Guard Shaklee adalah bebas daripada logam berat kerana telah melalui proses penyulingan yang ketat dan terkawal. Minyak ikan Shaklee diekstrak daripada isi ikan dan bukannya daripada hati (liver). Hati adalah tempat pemprosesan segala bahan kimia yang masuk ke dalam badan. Jadi, ia kurang sesuai untuk dijadikan sumber minyak ikan yang selamat.


3. Ostematrix ~ Sangat berkesan untuk membantu proses pengecutan pada otot dan saraf dengan sempurna supaya tekanan darah dapat berjalan dengan lebih lancar. Turut membantu penyerapan kalsium ke dalam badan dan memperkuatkan tulang dan gigi.


Jika anda juga mempunyai masalah kebas pada mana-mana anggota badan, anda juga boleh mencuba suplemen ini. Keistimewaan lain set ini ialah, ia mampu mengatasi stress, mengurangkan masalah darah tinggi, membantu tidur yang lebih lena, mengurangkan lenguh-lenguh pada badan, mendapat kulit yang lebih cantik, serta mengelakkan masalah sembelit yang dialami. 

Testimoni tangan kebas hilang dengan vitamin SHAKLEE :










Tips untuk melegakan rasa kebas atau sesemut

Rasa kebas atau sesemut ini boleh berlarutan dalam jangka panjang atau sebentar sahaja. Walau apa pun, anda dinasihati untuk mendapatkan rawatan segera untuk mengelakkan masalah yang lebih teruk.

(1) Anda boleh melakukan urutan pada tangan untuk memperbaiki aliran darah serta mengurangkan rasa kebas. Gunakan minyak panas untuk memberikan kesan urutan yang lebih elok.

(2) Cara yang paling mudah dan berkesan adalah balut tangan dengan tuala yang direndam dalam air panas. Pastikan anda mencubanya kerana kesannya sangat hebat.

(3) Doktor mungkin akan preskrip ubat penahan sakit atau anti-inflammatory drug untuk rasa sakit dan masalah keradangan saraf. Di samping itu, pengambilan vitamin serta supplement yang diperlukan oleh badan juga sangat membantu.

(4) Senaman mudah untuk melegakan rasa kebas : Genggam tangan untuk 5 saat dan regangkan kelima-lima jari untuk beberapa saat. Ulang balik sehingga anda berasa lega.
Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:


Nor Azilah Abu Osman
♥ sms/whatsApp: 012-4967714
♥ Fb: www.facebook.com/InshaAllahSIHAT sila klik LIKE utk info terkini

No comments: